Jag vill också göra en årsresumé!








Januari




Det nya året firades in med att stå på en lerig åker och trösta Knaz som var ledsen för att Anna var arg på honom för att han hade glömt champagnen hemma. haha. Dagarna efter det hittade min cykel som varit borta i ett halvt år, ett mirakel! Jag hade klassfest för Handels-klassen, trevligt.  Jobbade på träningsverket var och varannan kväll.. Träningsverket hade också personalfest och jag drack öl på ett gym för första och antagligen sista gången. haha


Februari


Anna fixade lägenhet i stan och den farliga bermudatriangeln uppstod (jag, Anna, Yasmine) Mitt hemska minne med "Rebel Yell" utspelades. Var på en grymt bra konsert med Wildbirds & Peacedrums på biblioteket av alla stället... haha. Jobbade på HP och skrev milslånga mail med Knaz på arbetstid om globalwarming och andra viktiga saker, hehe.


Mars





Var till Stockholm och kollade på Mystiska Magnus band på KGB. Var på personalfest. Festade i Annas lilla lägenhet. Och inte så mycket mer tydligen..


April





Anna lurade mig och Yasmine genom att bjuda hem oss till henne, men hon hade flyttat. Vilket vi inte visste om. Vilket april-skämt. Sökte massa skolor. Käkade världens godaste trerätters-middag på Indigo för 100€. Firade Valborg genom att grilla, spela brännboll, bli fullikastrulli och titta på soluppgången på Pissberget och förundras över vem som jobbar kl 06 på morgonen. Trevligt!


Maj





Spenderade årets första riktigt varma dagar på Sottunga med två dagars konstant öldrickande, solsting, fotboll, fabriksfest, grillning, skateboard. Aah, saknar fabriksfesterna. Jobbade jobbade jobbade och håvade in cash. Firade Sigrids 20årsdag. och lite sånt. Jag och Knaz cyklade till Kalmarnäs med Sangrian på pakethållaren. Det var en svinkulkväll. 89orna tog studenten och den kvällen blev det årets efterfest när Conny blev CONNYYYYYYYY!!!


Juni




Fick antaglingsbesked från två skolor, kom in på både DMD och Brobygrafiska trots att min ansökan till den sistnämna såg ut såhär. Drog på Hultsfredsfestivalen för tredje gången, dock var detta år överlägset sämst.. Dåligt väder och bilstereon blev snodd. haha. Var är vargen? Firade midsommar hos Freja. Jag Anna och Robin kom på den geniala idén att vi skulle göra tvåmanskullerbyttor ner för stadshusbacken vilket resulterade i en haka med skrubbsår. Men det var roligt! Sedan drog vi på Acceleratorfestivalen och kollade på Duggy och MGTM bland annat. Sen var jag kattvakt åt mina polisgrannar. Blev kär i kissorna.


Juli




JAG FYLLDE 20! Hade stor grillfest hemma och sen for vi på iTech beachparty i Käringsund.. blev en jättekul kväll som slutade hos Marica på efterfest där vi skulle spela sällskapsspel. Men när båda värdarna hade somnat traskade vi hem kl 07 på morgonen. Jag mötte mamma i dörren som skulle upp och baka bröd. haha. Annars spenderades dagarna på jobbet och kvällarna på stranden, torsdagspubar, krog eller annat roligt. Var till Föglö och Lillängen. ROLIGT! HADE SEMESTER I TRE VECKOR! ooh.. var en skön känsla att få betalt för att va ledig. Rockoffade. Sommarens somrigaste dag var Yasmines födelsedag då vi for ut ett gäng till en liten ö, grillade, badade, solade. Och kvällen slutade på Indigo full som en kastrull antagligen.


Augusti



Var på Island in the sun-festivalen. Men dagen före den skulle vi gå ut på krog och "kolla på människor" = förfesta som ett svin hemma hos mig, shotta vodka-vatten eftersom allt annat var slut, spy som en gris när jag kommer hem, ramla in i en hylla och slå sönder en tavla. Dagen efter var jag så bakfull som man bara kan bli. Körde bil till Robin, skulle ha blåsit tusen promille antagligen. Låg och kved i baksätet påväg till Brändö. Spydde utanför Mattssons i Godby. hahaha. Det var en upplevelse. Men sen mådde jag bra. Beslutade mig för att börja på DMD i Hultsfred. Firade Frejas 20årsdag och var jättebrun. Hade bartömning hemma hos mig innan jag flyttade, badade bastu och sprang nakna runt Lusse. Slutade jobba på HP. Flyttade till Hultsfred den 24e! Festade typ fyra gånger första veckan i Hultsfred. trött


September



Träffade Michael :) Blev tillsammans 11 september. Var på alla möjliga fester, melon-fest, tequila-fest, tisdags-fest, kräftskiva, fulfest. Jag tatuerade André. De legendariska momenten "böghögskvällen" och "SKA VI BADAA?-kvällen" utspelade sig. Var bostadslös och bodde hos Emma, Marika och Michael. haha


Oktober



Snurrade runt i Hultsfred. Stack till Göteborg en helg med Emma, Frans, Emil och Daniel väldigt väldigt spontant! Kom på idén kl fyra och kl sju for vi. haha. Var till Stockholm och till Spotify på praktik-intervju, men det blev inget av det. Hem till Åland en sväng.. där blev jag bortrövad till en kräftskiva bland annat. Sen ägde Rookiefestivalen rum! Det var svinroligt och jag filmade Markus Krunegård, Looptroop och Moa. Kul kul kul!


November





Firade Halloween i min kossa-utstyrsel. Var på ännu en Tequilafest. Åkte till Jönköping och hälsade på Marica. Åkte till Stockholm på Hultsfreds-fest. Filmade jul-cabarén på skolan och efterfestade i en container utanför skolan med film-gänget + vår lärare Niklas och några till som jobbade med Cabarén. hahaha svinroligt.


December




Firade Finlands självständighetsdag i Köpenhamn med mamma och syster. Inledde Video1 kursen i skolan där vi ska spela in en Musikvideo, det första stora eldprovet i skolan. Höstterminen avslutades med ett Cocktailparty som var mycket lyckat! Sen drog jag hem till Åland för att fira jul.. efter det for jag ner till Göteborg till min Michael över nyår.


SLUT!!!!!!!!!!!!!1

Kommentarer
Postat av: tumppi

pissberget haha :D

2009-01-11 @ 18:56:03
URL: http://caduceus.blogg.se/
Postat av: Anna

Yää jag är typ nämnd överallt detta år! I'm everywhere and everything!!!!

2009-01-12 @ 14:58:21
Postat av: Stina

anna hahah ne bara fem av tolv ju ;)

2009-01-12 @ 15:24:03
URL: http://sstian.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Fyyyy saaataaaan... Vår vänskap är över! JAG ÄR MED PÅ EN BILD BAKIFRÅN!!!!

2009-01-12 @ 18:50:20
URL: http://yasmineblom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hähä nu är jag nöjd :P

2009-01-12 @ 21:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback