En galen helg i Göteborg








Helgen blev inte riktigt som planerat om man säger så. I torsdags gick det enligt planerna, jag och Emma hämtade ut vårt HM-paket och for sedan till Emil och Daniel för att planera vår skidresa.. som är i planeringsstadie jaa. Jag blev trött och gick hem vid tio (eller var det elva?). Nåväl.. dagen efter fick jag höra att dom (Emma, Frans, Emil och Daniel) fick för sig att de skulle smaka på Emils och Daniels hemlagade vin strax efter att jag hade gått. Var tydligen en dålig idé! Emma spydde i handfatet, Emil spydde på Daniel, Frans gick vilse i skogen och skrek på träden och Daniel var bakfull resten av helgen. Hahah.. så fredagen spenderade jag hos Emil och Daniel för att äta pizza och skratta åt alla bakfyllosar. Roligt! Plötsligt säger Emil att han och Daniel ska åka till Göteborg senare på kvällen, jag frågar "MEN KAN INTE JAG OCH EMMA OCH FRANS KOMMA MED DÅ OCKSÅ?" och typ tre timmar senare sitter vi alla i bilen påväg mot Göteborg! spontanioussss-mygod!

Emil och Daniel stannade i Floda så jag Emma o Frans fick ta pendeln in till Gbg, vi hade ingenstans att bo från början men fixade det på vägen. Frans kompis Jonathan var snäll och erbjöd sovplats. Vi mötte upp honom på MURVELN (ett skabbigt gubb-öl-hak i centrum) där vi tog några öl och sen plankade vi spårvagn hem. Soft kväll! hah.. Lördagen gick vi lite på stan, shoppade.. jag köpte ett par skor och två par trosor för 350kr sammanlagt haha. Men det var det värt. Sen gick vi till systemet right in time, när vi kom ut därifrån var det 50 meter kö in. haha. Sedan bar det tillbaka till Jonathan där vi käkade middag och förfestade lite. Daniel ringde och sa att han ville vara med oss istället för Emil och hans vänner så vi mötte upp han i centrum och gick på en annan förfest. KUL! Jag gillar göteborg, mycket mysig stad. Det känns som en stor småstad. Därefter tog vi en helt onödig svart-taxi ett kvarter till Sticky Fingers (på vägen dit träffade vi helt random på Emil nr 2 som går i min klass, gissa om han blev förvånad!). Sticky var väl helt okej men det kändes ganska tråkigt ändå.. sen gick vi ut och klockan blev fem. Jag och Frans gick runt på Avenyn och fnittrade "PERKELEE" till massa människor och jag lurade utlänningar att det fanns isbjörnar i Finland.

En mycket trevlig och spontan helg! Mer sånt :)

Vi kom hem för typ två timmar sedan och på mitt mail-konto hittade jag en Spotify-invite, jag blev lycklig!! Så nu utforskar jag det underbara programmet. Tänk att ha all världens skivor i sin dator utan att dom tar plats. och att det är gratis! Den enda haken är att det kommer en 15-20 sek reklam mellan vart femte låt typ. Men det är inget man tänker på :)

Nu ska jag duscha och sen vänta på att Michael kommer hem. Och remember, på torsdag kommer jag hem till Åland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback