MALMÖ - HULTSFRED - STOCKHOLM








Hej vänner

Vilka sjuka dagar jag har haft den senaste veckan... Just nu läser vi en flash-kurs i skolan och från att knappt kunna öppna programmet så skriver jag actionscript och programerar enkla spel lätt som en plätt två veckor senare. Kul är det!

Praktikperioden närmar sig.. har bara en månad kvar i Hultsfred. Jag och Emma hade planerat att dra till Malmö i torsdags för att gå på praktikintervjuer och kolla in en lägenhet vi fått napp på via min systers kompis kompis! haha.. Men sen när vi onsdag kväll går in på SJ.se och ska boka tågbiljetter märker vi att ´tåget vi skulle åkt med var fullbokat!! Sjuk panik infann sig då jag skulle missa min ena intervju om vi tog ett senare tåg. Men som tur var fixade det sig genom att vi fick låna en klasskompis BIL! -HOHOHOHO!!!! ´Så klockan tio på kvällen tog vi vårt pick och pack och körde ner till Lund där vi skulle få sova hos Emmas syster. Efter fyra timmars sömn var det bara att stiga upp och ta tåget till Malmö och praktikintervju..

Första företaget jag var på intervju till gör lite allt möjligt.  Tvreklam, radioreklam, hemsidor osv osv osv. Ett roligt scenario som hände när jag fick träffa min möjligtvis blivande handledare;

Han - Ja, jag kommer va din handledare så du får sitta här brevid mig mestadels
Jag - oookkååå soooft!
Han - DRICKER DU SPRIT???
Jag - .....hahaha jaa...?
Han - Bra för vi brukar dricka öl och spela Wii på fredagar här!

Låter ju som ett schysst ställe... :) Jag fick förresten praktik där. YEY!

Efter den intervjun åkte jag och Emma iväg mot Mellanheden för att kolla på lägenheten. Det är en tvåa på 56kvm och den var sjukt fräsh och snygg! Óch ja, vi fick den :D Känns sjukt skönt... ska bo där med Emma och Frans så jag får bosätta mig i vardagsrummet men det blir nog gött det med!

Och just ja på fredagen var jag på en annan intervju till ett annat företag som jag sökte praktik på. Det var också ett schysst ställe och jag fick väldigt gärna komma på praktik där med ........ Sjukt jobbigt. Jag måste alltså välja! Inte bra för min beslutsångest...

En annan sjukt oväntad bra grej som hände var att det ringde en tjej och frågade om jag ville komma till Stockholm på lördag (igår) och filma ett event på kulturhuset! haha... Jag tackade efter lite velande ja, man måste ju ta vara på alla tillfällen man får för att skapa kontakter och erfarenhet. Eventet heter Celebration of Womanhood och det jag filmade var en 2 timmar lång streetdance show. Sjukt proffsiga var dom! Så det var helt galet roligt! När det var klart gick jag och Matilda (hon som kontaktade mig) ut och tog en välförtjänt öl innan min moster kom och hämtade mig.. bums i säng sjukt trött!
'
Nu är det söndag och jag sitter på cityterminalen och väntar på att min buss som ska ta mig till Hultsfred ska komma.. Oj oj oj  vilken intensiv vecka det har varit. Men jag trivs! Jag hade lovat mig själv att 2010 ska bli mitt karriärsår. DET GÅR BRA NU ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback