Stockholm syndrome








Imorse pussade jag Michael hejdå, satt jag mig i bussen mot Stockholm kl 10.20 och väntade mig en 5½ timme lång bussresa. WOOOHH.... det gick ganska bra! Sov skönt.. fick däremot inte sitta längst fram i två-våningarsbussen men det var helt okej det också. När jag anlände till Stockholm gick jag direkt till Viking-kassan och skulle köpa båtbiljetter hem.. ååh, vad jag längtade att få sätta mig på båten och genomlida de två timmarna på Rålfen. Men nä. Det fick jag inte! Rålfen var tydligen på dock.. tack.. och ingen Eckerölinje gick heller. Det sög. Den snälla Viking Line-tanten sa att jag fick åka kryssnings-färja som skulle avgå från långtbortistan i stockholm om 45 minuter, och att jag nog skulle behöva ta taxi för att hinna.

Då sa jag,  screw you, i'm going to Rårrås! och hoppades på att Robin skulle befinna sig i Stockholm. Mycket väl! Jag hade tur.. jag ringde Robin och han sade åt mig att komma till Solna och hans coola skola och hälsa på. Det var fränt! Dom satt och spelade in musik, en kille som sjöng och spelade gitarr.. sen fick vi se den stoooora inspelningsstudion där dom nästa vecka ska spela in något coolt med någon som spelat med Simon & Garfunkel. Det såg maffigt ut och dom berättade att två mikrofoner (handgjorda och i guld ska nog nämnas) kostade 100 000 kr VAR! Helt insane. Jag kände mig som en elefant i en porslinsaffär. he-he-he

Nu är jag trött. Robin kollar på en kass film med Nicholas Cage. Jag har nog blivit usel på att blogga. Hejdå

Kommentarer
Postat av: elin

aha. :D ja den är snygg. en liten undran.. minns du hur den är i storlekarna? jag misstänker att jag köpt en för stor storlek nämligen. :O

2009-01-07 @ 23:42:27
URL: http://vichy.blogg.se/
Postat av: Elin

haha! jaja. om den inte passar så meddelar jag dig. ;)

2009-01-07 @ 23:53:23
URL: http://vichy.blogg.se/
Postat av: Dirren

Det finns en anledning till att vi har ett standardtema, då Direktörn inte haft tid än att skapa en ny design.



Dagens designtips är:

Skippa frames

Frames gör det jobbigt för t.ex google att hitta relevant information på din sida. Poängen med en blogg är ju att folk läser den, och då kan det vara en bra idé att använda lite SEO.



Använda ett typsnitt utan seriffer, då seriffer är jobbigt och läsa på skärm, de borde/ska användas på papper. Jag rekomenderar istället att använda grotesker.

2009-01-08 @ 08:17:44
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: Yasmine

Ajm nåt så smarrt. Jag visste detta, men tänkte inte på att du skulle hem haha. Ajm such a friend... Call me when you want to eat at Wirran.

2009-01-08 @ 16:15:46
URL: http://yasmineblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback