Japp, jag överlevde helgen








Som sagt spelade vi in en musikvideo i helgen till Dial M for Murder!.Det var väldigt väldigt roligt, väldigt väldigt jobbigt, väldigt väldigt utvecklande och igen, väldigt väldigt väldigt roligt.. Fredagen for vi och hämtade utrustningen från skolan kl tio. Sen hämtade jag och Emma den första bandmedlemen, David, från tågstationen... Sen började filma ungefär vid 12 på den första location, Michaels badrum! haha.. det gick ganska smidigt..  Jag satt mest och bossade över monitorn, kollade att bilden blev som jag ville och skrek "TYSTNAD, tagning, lights, camera.. aaaaaand ACTION!!" hahaa.. . Det var ganska kul att va lite boss, men att va diktator är nog inte min grej :D

Efter det plockade vi upp bandmedlem 2, Anders, från tågstationen och stack till min lägenhet där vi skulle spela in location 2, VARDAGSRUM! Det blev en sjukt grym scen med perfekta möbler, underbar ljussättning och grymt agerande från bandet. Jag är jättenöjd :) Sen var det slut på dag 1! Vi däckade rätt snabbt efter att ha jobbat intensivt i tio timmar.. Anders hade även jobbat natten innan, så han hade varit vaken i över ett dygn.. haha.. Så alla var ganska trötta :)

LÖRDAG träffades vi hos mig kl 08.00,. packade ihop all utrustning och for iväg till Location 3, en fabrik/lagerlokal med jättensnygg tegelvägg. Vid tio hade vi riggat klart ljuset och planerat dagen lite, så då hämtade vi bandet och började spela in.. Det gick bra men tog väldigt lång tid när vi skulle rigga om ljuset.. men övning ger väl färdighet hoppas man. Vid kl halv nio ungefär var vi klara med alla scener på den locationen, så vi drog till skolan för att filma lite mot greenscreen :) Vid det här laget var alla sjukt slitna, det var bara jag och Frans som orkade stå upp.. men vi fick lite coola tagningar som vi kan göra något häftigt av :)

Sen var vi väl värda några kalla öl så vi for till mig och hade en galen fest enda till kl sex. haha. LÅNG DAG!

Imorse stack jag till skolan kl 10 för en föreläsning och nu sitter jag fortfarande här... jag och Frans har redigerat videon hela dagen.. på torsdag ska en rough-cut vara klar, hoppas vi hinner!! Sen ska den slutgiltiga verisionen va klar nästa onsdag. Så nån dag efter det kan ni se videon på youtube :)

SKOJ VA!! JAG LÄNGTAR I ALLA FALL.

Här kan ni se lite bilder från inspelningen (och festen)

 Godnatt

Kommentarer
Postat av: mad

wowowooow låter skitkul! väntar med spänning på resultatet!

2009-01-27 @ 09:58:15
URL: http://www.mad.ax

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback