Tillbaka till vardagen








Nu är Rookie08 över och det känns ganska skönt! haha, det har varit en intensiv och sjukt rolig helg med mycket alkohol och mycket skoj :D Jag jobbade på fredagkväll och filmade som sagt Krunegård, Moa och Looptroop. På Krunegård stod jag bak vid mixerbordet och filmade med den största kameran, det var skönt att börja med det för det var ganska enkelt :) Sen på Moa så satt jag i Anycasten och klippte. Allt vi filmade visades live på olika skärmar så det var det jag klippte. Det var också väldigt roligt men ganska stressigt eftersom våra handledare stressade oss och satt brevid och sa "fortare fortare, tajtare klipp bla bla bla!" haha.. man hann inte riktigt se vad kamerorna filmade utan tog bara den som såg snyggast ut för tillfället. Nåväl! Sen var det dags för Looptroop och det var lite kaotiskt i början, vi flyttade kamerorna från en scen till en annan och några delar till sladdarna blev kvar på den gamla scenen, så fem minuter innan Looptroop började fungerade 1 av 4 kameror. haaha! Men vi fick det att fungera i tid i alla fall. Jag skulle stå i diket och filma, alltså längst fram vid scenen. Jag trodde att det skulle bli trångt och att jag skulle behöva slåss med alla fotografer men det var lugnt. Alla lämnade plats :) Det var helt otroooligt roligt också!! Jättetungt för armen bara eftersom konserten var 1 timme lång och scenen ganska hög, man fick ju sträcka upp armen om man ville ha bra bilder.

       

Det var nog allt om Rookie. Idag började den nya kursen, Digital distribution av Ljud och Musik! Ska bli roligt..! Den här veckan ska vi mixa ihop fem olika låtar till en. Och det stora caset denna kursen är att vi ska skapa en 10 minuters Radioteater! haha.. ska bli roligt, och svårt.. om någon har nått förslag vad min teater ska handla om så är jag öppen för förslag! hiho

Nu ska jag försöka städa mitt rum. Det ser ut som as här:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback