Back in Hultsfred!








Nu är jag tillbaka i Hultsfred efter en mysig 14-timmars resa i söndags. HAHA! Nej det var inte roligt. Jag talar förstås om tåget som spårade ur i Stockholm och blockerade all trafik mot södra Sverige. Nice! Jag tar det från början:

Jag och Ida åkte iväg till båten kl 13 och anlände i Stockolm kl 15.30 ungefär. Då skulle vi träffa Idas kompis Lina för att käka sushi..ohohooh, det var spännande. När vi fick maten slogs jag av en fisklukt, det hade jag inte förväntat mig trots att det är typ rå fisk. Men det smakade gott ändå! Inget jag kommer äta varje dag eller ens en gång i månaden men det är kul att man har testat iaf :) Nåja, sen blev klockan 17.45 och det blev jättebråttom eftersom Idas tåg skulle gå 18.25. Vi skiljdes åt i T-centralen, Ida sprang till sitt tåg och jag lunkade i lugn och ro eftersom mitt tåg skulle gå först 18.40. Jag såg att mitt tåg skulle gå från spår 12, jag går dit och ser till min stora förundran att det står ett tåg som ska gå till Göteborg där! WHAAT! hehe. Nåväl. Det hela slutade att jag och typ 2-3000 andra förvirrade människor blev skjutsade till Flemingsberg där vi fick försöka leta upp ett tåg som tog oss dit man skulle. Jag hoppade på första bästa tåg till Linköping och hoppades på det bästa. Det gick trots allt bra och jag fick åka taxi med två andra människor till Hultsfred. hahah.. blev 2½ timme försenad så jag ska ha pängarna tillbaka annars blir jag ledsen :)

Nåväl. Gårdagen spenderade jag först i badkaret en timme, jag låg där och käkade godis. Världens bästa sysselsättning för en trött Stina. Sedan satt jag framför datorn för det mesta eftersom vår Portfolio-hemsida (här hittar ni min) ska va klar imorgon (onsdag)! Det går nog bra nu, jag ska bara få skiten att validera. Inte det lättaste kan jag säga. Jag har gjort lite svårt för mig eftersom jag håller på och krånglar med ett kontaktformulär, men vad gör man inte för att va DEN BÄSTA! hehe.. nämen.

Nu ska jag peta på Emma och Frans så att vi kan gå och äta. Jag svälter.. buhu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback