ojoj vilka bekymmer man kan ha








Ååååååh vad jobbigt det här är. Jag satte mig nyss på balkongen, ladda upp med en stor portion glass, tog ut datorn och tänkte skriva ett väldigt viktigt inlägg här! Men nu är min dator så kass så man ser ju typ inget på den när man sitter ute. Ser bara mig själv för att skärmen blänker så mycket men det är väl inte så illa det heller

HAHAAAAAa

nåväl. Saken är den att jag så småningom (den här veckan helst om jag ska va schysst mot min omvärld) måste välja vilken skola jag ska börja. Har ju kommit in i två! Ett: DMD hultsfred och två: Brobygrafiska. Hur svårt kan de va??????? AAAAH. Så här kommer en liten för och emot lista.

Digital Mediadistrubition i Hultsfred

+ Man får en cykel när man skriver sig i kommunen
+ studentlägenheterna verkar bättre än i Sunne
+ Man får jobba med Hultsfredsfestivalen
+ Man får jobba med Rookiefestivalen
+ Skolan har kontakt med företag i New York, LA, Tokyo, Köpenhamn som man möjligtvis kan få praktikplats på.
+ man får praktisera utomlands iaf..
+ skolan är i samma byggnad som Rockparty-föreningen, och massa andra coola musik/mediaföretag
+ tar bara 3,5 timme med tåg till Stockholm
+ tar 4 timmar till Köpenhamn, så jag kan fara till Ida och hälsa på nån helg.

- det bor 5000 pers i Hultsfred
- jag vet ingenting om musik, video, ljud grejer...?
- det går främst killar där (fast det kanske är plus förresten hehe)



Brobygrafiska i Sunne

+ Ämnena man läser där var de ämnena jag gillade bäst i handels.. typ..
+ Skolan har avtal med universitet i Australien som man kan läsa vidare på
+ Man kan praktisera utomlands yaoo
+ Dom har en skidbacke i Sunne (!!!)
+ Tar en timme till Karlstad ifall man vill shoppa typ..
+ skolan har fler medlemmar än DMD på facebook haha


- Tar 5,5 timmar med tåg till Stockholm
- Jag kan egentligen inget om grafisk medieproduktion.. men man ska väl lära sig?
- Det bor 5000 pers där
- Utbildningen är tre år




ÅÅÅÅÅÅhhhhh hur ska ja veta?
Nu har vi en liten omröstning här då! SVARA!

Vad ska Stina göra i höst?
1. Börja DMD hultsfred
X. Börja Brobygrafiska
2. Stanna hemma och börja jobba på Sparhallen

Kommentarer
Postat av: yasmine

X. Eftersom du gillar ämnena där? :)

2008-07-09 @ 23:12:43
URL: http://yasmineblom.blogg.se/
Postat av: Sofie

1 tycker jag. (:

2008-07-11 @ 14:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback