Som sagt!








Okej.. gårdagen kan ha varit den mest kulinariskt underbara dagen i hela mitt liv! SHIIIIIt vad jag florrade..! Efter kalaset hos Micke på dagen vilade jag lite hemma.. sen hade jag världens klädångest, slutade i att jag hade min klänning jag sydde förrut. Kändes helt rätt, ett tag.. sen hittade jag bara en massa håliga strumpbyxor så jag grät en skvätt. Men till sist hittade jag ett par helsvarta någorlunda hela så dom fick gå bra. Sen bringade jag sexy back med mitt dagenefter hår och traskade ner mot Indigo, trodde jag skulle va sist men jag var först haha! Kom samtidigt som Denise så vi stod och dregglade över menyn och planerade kvällen. Vi satte oss vid träningsverkets forbokade bord och inväntade dom andra.. alltså vad är grejen med att inte hålla tider? Vi skulle va där 19.30 men dom sista kom typ 20.15?? hahah.. det blev sen middag alltså. Och ett antal fördrinkar för mig. haha

Mitt matintag bestod av till förrätt en nötrostad lammfilé med en helt groteskt god chevrebakelse, balsamicosås och en underbar granatäppelsalsa. Det var så sjukt gott. Jag ville slicka upp varendra molekyl på tallriken!!! Efter det var det dags för varmrätt och jag kände mig lite vågad och testade på grillad tonfisk med citrongrässkum, syltad ingefära och california maki roll som är sån där sjögräs/ris/sushi sak. ALLTSÅ JÄKLAR I HAVET jag finner inga ord. Jag blir hungrig och det vattnas i munnen bara av att jag tänker på det. Det var det godaste jag nånsin har ätit. Tonfisken smälte i munnen! Allt smakade lite speciellt, särkilt ingefäran! Men om man kombinerade allt och doppade i den salta såsen som följde med så.. åh, jag kom gång på gång på gång. Vilken dreggelorgasm! hahha

Efter varmrätten var jag svinigt mätt men jag tog ändå en lakritsglasskula och kaffe till efterrätt. Också det svinigt gott.

Förutom maten så var sällskapet väldigt roligt också! Vi grattade Kim för hennes vinst i Bodyfitness. Och så sjöng vi för Denise som fyllde år i helgen. När vi hade ätit klart (vid midnatt haha) skulle vi gå upp till övervåningen på Indigo men då kommer Andreas Dienert och nån annan gubbe med saxofon typ och spelar för oss. okej? :D haha.. bra underhållning men jag förstod inte så mycket.

Nåväl. Efter Indigo fick jag och Lex för oss att vi skulle testa komma in på Arken. Sagt och gjort, vi gled in som dom lyxlirarna vi var och stannade där till stängning nästan.. haha.

Rolig kväll. Och den var faktiskt värd dom 100 eurona jag råkade spendera.. fy tusan :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback