Skolfunderingar








Ojoj, idag pysslar jag med det enklaste man kan göra men det är typ ändå det jobbigaste. Jag matar in maaaaassaa material i datorn. Blir helt virrig i huvvet av alla siffror och reduktionsrör och dubbelnipplar. Haha.

Imorse var jag till Handels och sålde en bok, stannade till i kansliet lite och pratade med Ylva och sen såg jag Daja som satt på rektorstolen! hah, det var knäppt. Hon sa själv att hon tyckte det var konstigt och att det kändes som att gamla rektorn Viveka skulle komma närsomhelst och titta snett på henne för att hon sitter på hennes stol! Wö! Det var trevligt att prata lite med gamla lärarn iaf :) Hon tyckte att jag sku börja plugga så fort som möjligt, hon blev förvånad när jag sa att jag jobbar iår. Svensken jag träffade på Arken pratade också om att det är jobbigt att börja plugga efter att man har jobbat en längre tid, man vänjer sig ju liksom vid att ha pengar och så. Så kan nog va svårt att gå tillbaka till makaroner och ketchup varje dag! iiojhh...

Så nu ska jag börja kolla på skolor :) Daja tyckte att jag absolut skulle satsa på högskola när jag berättade att jag hade tänkt gått folkhögskola. Man måste satsa högt.. annars fastnar man väl i samma spår.

Jag skulle vilja läsa matte faktiskt. Men ändå något annat också, så det inte blir så teoretiskt eller va hooli. Psykologi skulle ju va intressant, men ändå så vill jag plugga nått kreativt där man får utvecka sig själv som människa och GÖRA NÅGOT. Blöh, jag ska nog starta en egen skola.

Men nu ska jag fortsätta med slavgörat, siffrorna väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback