"Liten" summering av Köpenhamn:








Torsdag: Mycket lång dag joo, jobbade först 08-12.30 och spurtade sen till Eckerö och bååten och bla bla ingenting hände direkt. Gottade mig med gratis internet på tåget. Kom till Köpenhamn ungefär kl 23, syster-yster var sen som vanligt och jag fick vänta helt ensam och övergiven på tågstationen. Brölp! När hon äntligen kom så väntade en trevlig promenad i mörka Köpenhamn med min 3000kg tunga väska. Det var nice :P Kom hem till Idas häftiga lägenhet vid 24 ungefär, då däckade jag ganska snabbt.

Fredag: Vaknade ensam och övergiven igen i lägenheten, Ida har smygit iväg till skolan! Så jag fixade lite frukost och sen begav jag mig ut på Ströget :) Ida bor ungefär 100 meter därifrån haha, ganska passligt läge om man frågar mig. Så jag gick där och småshoppade lite några timmar, och jag hittade butiken med stort B!!!!!! åååååh Urban Outfitters, I lööv you. Ville köpa allting som fanns där inne, men det var inte så himla billigt så det fick bli två tröjor bara. Köpte nästan en brödrost som rostar en smiley, men bara nästan. Sen töntade bort mig långt utåt tjottaheitti och Ida fick komma och hämta mig haha. Vi fikade och shoppade lite till sen efter det :D Gick iväg på några bakgator och hittade massa roliga secondhandbutiker. Men dom var mest roliga och inte så min stil så jag köpte inget där.. höhöh. Sen gick vi hem kl sju och då var det dags för middag efter en 8 timmar lång dag på stan hahaha, jag var ganska trött. Vi hämtade hem pizza och låg på soffan och smällde i oss den samtidigt som vi kollade på Nicke Nyfiken-film. Vi skulle egentligen ha gått iväg till nått ställe där något band spelade sen på kvällen, men det var ganska långt bort och vi kände oss trötta så vi blev hemma hela kvällen. Skönt att gå och lägga sig tidigt.

image39

Lördag: Väckning kl nio eftersom jag ville hinna kika in resten av Ströget jag inte hann med på fredagen. Var heeeeeeelt niiiiiiiiiice, hittade snygga lila brallor :) Jag som har sagt att jag aldrig ska ha lila på mig, så köper jag både ett par lila byxor och en tröja haha. Sen var jag och kollade på min beloved brödrost igen, men mina pengar var slut så den fick inte komma med hem :( NUUUUUUU var det färdigshoppat för mig! Eftermiddagen spenderades på cykel, det var jättekul att cykla i Köpenhamn haha, cyklarna hade en egen fil på vägarna så det gick jättesmidigt att ta sig fram. ÅÅÅ jaaaag såg den lille havsfruen, helt sjukt. Smockat med folk som sku fota den, vad är det för speciellt med henne? Hon var ju inte ens naken. öhöhöhöhöhööööööööööööö

Jao sen cyklade vi tillbaka till lägenheten och fräshade upp oss inför kvällen. Träffade två av Idas kompisar och vi gick till RizRaz och åt vegetarisk buffé, mycket mycket utsökt! Hon ena är från England så hela kvällen gick på Engelska, det var väldigt påfrestande för min hjärna.. jag är kass att prata engelska har jag upptäckt :PJa jo, sen cyklade vi tillbaka till lägenheten via en affär och köpa lite öli. Det var inte billigare än här så jag blev lite lesen. Efter lite fööörfäääääää så for vi till en fest på typ tusende våningen på nån gata, alla husen var så gamla (men mycket vackra, förnämna, fina) så man fick ju världens motionspass av att gå i alla trappor. Där var det massa mystiska människor OCH ett helt band haha. I en lägenhet! Dom hade nog schyssta grannar som inte klagade fastän bandet spelade hela natten, det hördes verkligen ända ut. Bandet var verkligen cooooooolt, spelade nån slags funk/reggae/ska. Ja ptja där stannade vi till kl två typ. SEN CYKLA HEM Å TUTTII ^^

Söndag: Upp pigg som en mört (uhmm...) kl nio, stresspacka, stressäta frukost och sen stressa iväg till tågstationen. Satt brevid nå kineser på tåget Köpenhamn-Malmö, de va roligt. Dom fotade havet hihiihih... Sen måsta jag byta tåg i både Malmö och Lund, arrrrrrrrghghghghghghgh... Och sen på X2000 funkade inte internetkoden jag snikade till mig gratis på vägen ner. Orka betala för internet liksom, så jag försökte sova hela vägen. Och nu har jag gjort det igen, snarkat in public. Det är så kul! Usch denna dag kunde nog lätt kvala till top tio i tråkigaste dagarna. Usch vad jag hatar att vänta på tåg, buss, båt ALLT. Var hemma 23.30.

Det var väl en kort och smidig sammanfattning va :P


Nu har jag iaf fått en halvtimme av arbetsdagen att gå. Det går sakta idag... ikväll ska jag nog mysa framför tvn med ett stort paket GLASS!!!!!!!!! mmmm

Kommentarer
Postat av: Anna

HAHA LILA-Stina :D welcome to tha club ;D
Åååh nu ångrar jag att jag inte tog ledigt och kom med :(

2007-09-24 @ 16:10:06
URL: http://annaa89.blogg.se
Postat av: Yasmine

Ääähähähää vad roligt allt lät :D och jag längtar SÅ efter att se dina lila plagg haha. :P

2007-09-24 @ 20:40:16
URL: http://yasmineblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback