Anna and Stina does Helsinki ; THE MOVIE








(Directors Cut)


Fredagen började ju som känt inte på det bästa sättet, men allt kändes underbart när Anna kom och hämtade mig från HP kl tre. Vi var äntligen redo att erövra Helsingfors!

Chapter 1: The flight




Anna körde Bluebirden till flygplatsen och vi klarade av att checka in utan några större problem. Jag fastnade dessvärre i VAPENKONTROLLEN och blev tvungen att klä av mig typ naken. Jag måsta iaf ta av mig bältet. Vi hade spelat sten sax påse om vem som skulle få sitta vid fönstret på flygplanet och jag vann, whoooohoh :D Vi (iaf jag) var väldigt nervösa och rädda inför flygningen men det gick bra och det var roligt. Anna hittade sig själv i tidningen också så det var en extra smörklutt på tårtan! huu

Chapter two: The Arrival



Vi anlände till Helsinki i säkert förvar och tog oss till centrum. Väl där kände vi oss väldigt hungriga och törstiga så vi satte oss på restaurangen Iguana där Anna florrade i sig en burrito och jag en florrig nachotallrik. Det kändes helt rätt. Sen plankade vi spårvagn väldigt oskyldigt, tog en sväng via Sigridmarket för att inhandla gottigheter och sedan hittade vi förvånansvärt lätt till hotellet! Allt gick så smärtfritt. helt underbart. Sen gjorde vi oss hemmastadda på vårt hotellrum, ringde till receptionen i desperat behov av ismaskin, duscha lite snabbt och sedan göra oss vackra för kvällen. På bilderna nedan ser vi Annas respektiva min sida av sminkbordet, ahaha... ha!




Chapter three: The outgoing



Här skulle egentligen ett till excellent videoklipp ha varit men det var för stort så den som är intresserad över att höra Annas och mina funderingar på hotellrummet kan kontakta regissören.



Förfesten var på hotellrummet och det var mycket trevligt. Men tröttheten började smyga sig på mig i alla fall så vi drog ut på stan för att leta efter den omtalade klubben THE CLUB. Vi plankade spårvagn igen och tog oss till centrum. På bild nr två ovan ser vi mig när jag gör "the Anna face" och bild nr tre illustrerar "the Stina face" jag ba va?? sådär brukar inte jag göra!


Chapter four: The CLUB!
1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12
13 14


Vi hittade till the Club och tog oss in väldigt smidigt. Kändes mycket konstigt att gå ut på krog typ redan halv elva men vi hade blivit rekommenderade att göra så , så så blev det! Vi konstaterade snabbt att det kändes helt sjukt när alla var i ens egen ålder. Vi försökte ta kontakt med nån men alla blev så rädda när vi pratade svenska och sånt, så dom sprang iväg. Men sen hittade vi ett par finska fjortisar (Bild 1) som blev våra bästa vänner under hela kvällen typ.. wiii. Man kunde köpa öl och cider för EN EURO STYCK (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) ända fram till tolv om man var medlem (vi fick låna fjortisarnas medlemskort) så vi bunkrade lite hehe! (bild 4)

Sen vimsade vi vidare, jag fick en lapdance av mystisk kille (Bild 8) och Anna träffade två mycket trevliga Australiensare (Bild 10) som vi hängde med efter att fjortisarna dissade oss, eller var det vi som dissade dom? Vet ej.

På vägen hem försökte vi ta idol-kortet men det blev tydligen inte så lyckat =) (Bild 12) Sen florrade vi hem med taxi, men det kostade bara nio euro så hahö. På hotellet så badade jag och Anna badkar med massa lödder. Det var roligt och väldigt berusat. Kvällen slutade väl ungefär kl tre med att jag däckade i sängen och Anna gjorde sina bestyr :D

Chapter five: Bad hungover



Vi var jätteduktiga och steg upp 8.30 på morgonen!! Vi hade sovit så otroligt bra som man bara kan göra på ett hotell. Sen smakade frukosten underbart och allt vara bara bäst. Upp på hotellrummet och göra sånt som man måste göra när man är bakis *HOOOOSST* alltså vila lite! hehe. Efter det tvingade vi oss till stan för att shoppa de resterande timmarna i helsingfors. Dokumentationen för den här dagen var ganska dålig..

Vi florrade i oss hamburgare på Donken och sen hittade vi en butik med BARA (endast) foppatofflor. Iuh! Dom hade till och med foppa-stövlar..



Efter många timmars bakis-shopping traskade vi till Fazers café och glassade med glass och gott kaffe. Efter det var det dags att ta sig mot flygplatsen, och det gick också relativt smärtfritt. Jag blev dock antastad i kontrollen på flygplatsen igen. Denna gången behövde jag inte klä av mig men en tant tafsade som bara den och sa typ BEND OVER BITCH, fast på finska, så jag förstod inte.

Chapter six: The homecoming!!!



Vi anlände på Mariehamns otroligt fantastiskt underbart lilla flygplats och tog oss till Yasmine ganska direkt (blev dock tvungna att skjutsa en retardkid + hennes mamma till hamnen först) Sen drog vi med Yasmine till Garaget, ååååååh vad gott det var med mat. Sen var det dags för fest igen, men jag kände mig inte så party dock men det kom allt eftersom timmarna blev senareeeeee. Vi drog till Indigo (Yasmines first time) men där var det tråkigt så vi gick till Dinos där det var aningens bättre. Sen kom Niko och då blev alla lyckliga.

Jag kände mig ganska sliten efter en arbetsdag, full fest i Helsingfors, några få timmars sömn, en hel shoppingdag och sen lite party till, såååååå jag gick hem rätt tidigt. Det var skönt!

The End

Special Thanks to Annamanna and Stirremirre


image86

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback