The wind of change








Ojoj, kom precis hem från en "arbetsintervjun". Det var väl mer ett studiebesök för att ja sku få se lite vad dom sysslar med där och såå. Hon som jag eventuellt ska vikariera visade massa faktureringsprogram och visade precis hur man gör så det blev lite mycket information på en gång men det gick nog bra ändå :) Jag ska dit och jobba nån dag så jag får testa, så bestämmer väl dom sig om ja får jobbet eller inte efter det. skäry! Men för det första måste väl jag bestämma mig om jag vill jobba där haha. Vet ju inte direkt vad jag ska göra efter handels, hade ju tänkt fara till Sverige och gå nån folkhögskola men kanske man skulle satsa på spargrisen istället. Hm...!


Alternativ 1:

- Jobba i 1-1½ år på HP Kyla&Värme

Leder till:

A) Blir rik, sparar endel och resten slösar jag på att backpacka i Asien eller något liknande.
B) Blir rik, förnuftig och hittar mig själv = kommer på vad jag ska utbilda mig till. Går nån cool skola.
C) Blir rik och fastnar i kontorsjobbet på HP och jobbar där tills jag pensionerar mig.

Alternativ 2:
- 1 år Folkhögskola i Leksand med inriktning Digital Bild.

Leder till:

A) Lever på minimum-budget, lär mig det jag just nu vill lära mig, förstår att jag inte vill jobba med sånt, kommer hem till Åland efter ett år och får jobb på Sparhallen.
B) Lever på minimum-budget, upptäcker att jag är svinsämst i klassen, alla hatar mig, begår självmord.
C) Lever på minimum-budget, lärarna ser min otroliga talang och det gör även nått fränt jobb, jag tjänar massa pengar, snubblar in i min drömman, gifter mig och skaffar villa, volvo, vovve.


Jag skulle vilja ha facit i min hand nu tack! :P


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Haha, hmm kan bli knepigt det där :D

2007-01-23 @ 17:07:06
URL: http://yasmineblom.blogg.se
Postat av: Daniel

KNASBOLL!

2007-01-23 @ 18:51:30
Postat av: Rickard

B) Blir rik, förnuftig och hittar mig själv = kommer på vad jag ska utbilda mig till. Går nån cool skola.

Det tycker jag låter bra =)

2007-01-23 @ 20:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback